El passat dissabte 6 de juliol de 2024, la Penya Bagà Blaugrana va celebrar la seva XIV Festa del Soci en unió amb la XIII Caminada Blaugrana. Una jornada esportiva i festiva espectacular que va recórrer el nostre entorn de l’Alt Berguedà i que va cloure amb un gran pica-pica de germanor a la Plaça Galceran de Pinós.

Una edició més, i ja en van catorze, la gran cita anual de la Penya Bagà Blaugrana va tornar a demostrar la força de la nostra massa social. La jornada va arrencar ben d’hora, a les 08:30h, amb un esmorzar previ per agafar forces per a la XIII Caminada Blaugrana, la qual va començar puntualment a les 09:30h des de la Plaça Galceran de Pinós.

Els participants van poder gaudir de l’entorn de Bagà escollint entre dos complets recorreguts dissenyats per a tots els nivells:

  • Recorregut B (12 KM aproximadament): Sortida des de la pl. Galceran de Pinós, passant pel c. Major, pl. Catalunya, c. Raval, camí de Terradelles, c. Berga, travessant la carretera de Guardiola cap a Cal Frare per agafar la Via d’en Nicolau (amb un complet refrigeri al parc de la Vila) fins a Sant Joan, tornant per la ctra. de Gisclareny i arribada de nou a la pl. Galceran de Pinós.
  • Recorregut C (6 KM aproximadament): Un traçat més suau compartint inici pel c. Major, pl. Catalunya, c. Raval, camí de Terradelles, c. Berga, la ctra. de Guardiola i Cal Frare, per enfilar directament la Via d’en Nicolau fins al parc de la Vila, creuant el mític pont vell de la Vila i passant per davant de l’Església fins a retornar al punt de sortida.

A partir de les 12:00h, la festa es va traslladar de ple a la Plaça Galceran de Pinós (amb el Club de Jubilats preparat com a pla B per si el temps no acompanyava) per celebrar el gran pica-pica gratuït per a tots els socis penyistes i caminadors. Durant l’acte, es va fer lliurament dels diplomes de record i es van realitzar diversos sortejos de regals entre tots els assistents en un ambient de pur barcelonisme.

Des de la junta volem agrair el suport de l’Ajuntament de Bagà, el Consell Comarcal del Berguedà, la Diputació de Barcelona i el Parc Natural del Cadí-Moixeró, així com la col·laboració especial d’Amics de l’Atletisme i, sobretot, la presència de tots vosaltres. ¡Gràcies per fer gran la penya!